Rower elektryczny składany - Airwheel R5

Cena:
3 499,00 zł
Ilość


Instrukcja obsługi

Nie wiesz jaki model wybrać? Skontaktuj się z nami

Dostawa gratis do zamówień powyżej 999 zł Szczegóły...

Płatności obsługuje przelewy24

Airwheel R5

Rower elektryczny amerykańskiego producenta stworzony z myślą o poruszaniu się w mieście. Jest to mała i poręczna konstrukcja na 16 calowych kołach z silnikiem 250W w tylnej piaście.

Rower elektryczny składany, składak Airwheel R5 - czarny

Mały składany rower elektryczny amerykańskiego producenta Airwheel Technology. To połączenia dobrej jakości, niewielkich rozmiarów oraz rozsądnej ceny. Czym wyróżnia się R5 ?

Szybkie składanie

Wystarczą 3 kroki aby złożyć rower do naprawdę niewielkich rozmiarów. Należy złoży kierownicę, złamać ramę oraz wyciągnąć siodełko.

Wygodne przechowywanie oraz transportowanie

Zabranie ze sobą roweru na wycieczkę do innego miasta czy przechowywanie w domu nigdy nie było tak proste. Rower po złożeniu zajmuje na tyle mało miejsca, że mieści się w bagażnikach samochodów nawet segmentu B.

Różne tryby jazdy

Użytkownik może swobodnie zmieniać styl jazdy od trybu zwykłej jazdy na rowerze, trybu wspomagania jazdy do trybu jazdy zasilanej wyłącznie silnikiem elektrycznym.

I. Tryb zwykłej jazdy - tryb zwykłej jazdy jak na rowerze tradycyjnym.
II. Tryb wspomagania - tryb posiada biegi 1-11.
III. Tryb silnika elektrycznego - Wbudowany silnik 235W pozwoli na jazdę bez pedałowania.

Dodatkowe akcesoria

Rower seryjnie wyposażony jest w:

błotniki,
oświetlenie przednie oraz tylnie,
bagażnik.

Śledzenie parametrów na twoim telefonie

Integracja z aplikacją daje możliwośc dostosowania poziomu wspomagania, śledzenie stopnia naładowania baterii, aktualnej prędkości czy śladów GPS Twojej jazdy.

16-Calowe koła, hamulce tarczowe

16-calowa opona z unikalnym bieżnikiem ułatwia swobodny odpływ wody i zwiększa przyczepność. przednie oraz tylnie hamulce tarczowe dają gwarancje krótkiej drogi hamowania.

Najnowsza technologia zapewnia duży zasięg

Ogniwa 18650 baterii Li-ion są najlepszym dostępnym źródłem zasilania. Chronione są 8 obwodami zabezpieczającymi, co jest bardziej wydajne i bezpieczne.

Zasięg w trybie wspomagania - wynosi nawet do 70km

Przybliżony czas ładowania - 2,5h

Nisko temperaturowa technologia malowania

Oraz ponad 10 innych procesów stosowanych w procesie zabezpieczania ramy pozwoliły stworzyć produkt, który zarówno wygląda wspaniale jak i jest odporny na korozję.

Airwheel R5 - parametry techniczne

Rozmiar
1320*550*1180mm
Waga urządzenia
18,5kg
Rozmiar (złożony)
710*380*700mm
Max. ciężar
100kg
Rozmiar opony
16"
Max. prędkość
~30km/h
Napięcie ładowania
AC220V 50-60Hz
Max. wzniesienie
~15°
Czas ładowania
180 minut
Temperatura pracy
-10°C~40°C
Akumulator
214,6 Wh
Port USB
TAK
Zasięg
Wspomaganny do 60km, elektryczny do 30km
Ocena:  
2020-05-25

Świetna alternatywa dla klasycznego roweru

Kupiłem ten rower kilka miesięcy temu i postanowiłem napisać o nim opinię bazując na dotychczasowych doświadczeniach. Podzielę ją na 4 części, w których opiszę po kolei co mi się podoba, co jest do poprawy, dokonam konfrontacji tego co jest napisane w parametrach z rzeczywistością, jak również podsumuję produkt.

#1. Zalety:
Rower wygląda fantastycznie, jadąć ścieżką/ulicą ludzie się trochę oglądają i robią zdjęcia oraz zagadują co to za maszyna, bo design jest dosyć oryginalny. Kolejną i chyba najważniejszą zaletą jest kompaktowość tego roweru i nie mam na myśli jedynie rozmiaru, ale także wagę. Proszę zauważyć, że ten rower jest jedynie ok. 5kg cięższy niż zwykły rower. Waży 18,5kg i naturalnie czuć jego masę, ale nadal można spokojnie go przenieść z kąta w kąt, czy nawet wnieść po schodach. Pojazd jest składany, i można faktycznie złożyć go do niewielkich rozmiarów, przy czym po złożeniu z powrotem w tryb "do jazdy" nie ma wrażenia, jakby był "rozklekotany". Świetnym dodatkiem jest dołączany do zestawu bagażnik, jak również wszystkie narzędzia niezbędne do zamontowania. Bateria jest wyjmowalna, ma port USB, z którego można naładować np. telefon. Kolejną fajną rzeczą są lampki, które dostajemy w zestawie. Są one połączone z interfejsem roweru, toteż aktywujemy je przyciskiem i można śmigać. Tylna lampka zaświeca się mocniej gdy hamujemy. Przechodząc do najważniejszego, czyli samej jazdy - rowerem jedzie się wygodnie, aczkolwiek czuć, że jest to jednak delikatny kompromis z uwagi na możliwość złożenia całości. Nadal jednak zysk z tego rozwiązania znacznie przewyższa różnicę w wygodzie. Powiedziałbym, że rower ten jest w 80% tak wygodny jak rower miejski, zaś można go złożyć do rozmiarów trzykrotnie mniejszych niż rower miejski :). Silniczek pracuje ładnie, żwawo i bez problemu napędza nas podczas naszych wojaży. Świetną sprawą jest manetka gazu umieszczona po prawej stronie kierownicy. Naprawdę daje to satysfakcję, gdy nie trzeba pedałować, a pojazd sobie sam jedzie. Następna zaleta to wbudowany cyfrowy sygnał dźwiękowy w wersji R5+, który na pewno nie pozostawi wątpliwości, że coś nadjeżdża. Siodełko jest wygodne i amortyzowane, zaś przód nie, jednak nie stanowi to dla mnie większego problemu. Torby, które wieszałem na moim MTB tutaj również udało się przymocować, więc jest to zdecydowanie plus. Błotniki również są miłym dodatkiem i rower się tak mocno nie brudzi. Ostatnią zaletą jaką wymienię jest cena tego sprzętu. 3500zł to niewielkie pieniądze w zamian za możliwości i wszechstronność, jaką oferuje ten pojazd. Muszę jeszcze wspomnieć o tym, co jest w zasadzie cechą silników umieszczanych w piaście, ale dla mnie to też zaleta, albowiem silnik załącza się z lekkim 2-3 sekundowym opóźnieniem podczas pedałowania. Siły działające przy napędzaniu elektrycznym są ogromne i nie wiem jak Wy, ale ja wolę najpierw nadać rowerowi lekkiego pędu, żeby go na spokojnie rozbujać i dopiero płynnie przejść na prawdziwą moc, zamiast niszczyć komponenty nagłym skokiem stosunkowo dużej mocy. Dodatkowo chcę wspomnieć, że do roweru jest aplikacja, która pozwala zmieniać parametry wspomagania oraz odblokować 16 bieg dla trybu elektrycznego, co rozpędza go do 30km/h - na takim maleństwie ta prędkość naprawdę robi wrażenie.

#2. Wady:
Jak każdy produkt, tak i ten posiada wady, które zauważa się przy bardziej szczegółowym przyjżeniu się sprawie. Pierwszą z nich jest fakt, że rower nie posiada standardowych otworów montażowych np. na bidon lub blokadę rowerową. Nie jest to ogromny problem, z uwagi na bagażnik, ale jednak. Ponadto pojazd posiada alufelgi zamiast standardowych szprych, przez co montaż licznika rowerowego to będzie zawsze kombinacja. Sama kierownica również jest bardziej kwadratowa niż owalna, dlatego montaż dodatkowych akcesoriów również jest utrudniony, ale nie niemożliwy. Jak jesteśmy przy kierownicy to napiszę, że wg mnie konieczny jest zakup manetki motorowej (takiej nakładanej), bo trzymanie tej oryginalnej manetki bez żadnej nakładki usprawniającej dodawanie gazu powoduje po 2-3 km silny ból kciuka i w sumie całej prawej dłoni. Wadą, którą również zauważyłem jest to, że przez fakt składanej kierownicy, sprawia ona wrażenie delikatnej podczas jazdy. Bałbym się na niej oprzeć większy ciężar, ale to pewnie tylko moje wrażenie. Następne co rzuciło mi się w oczy, a o czym nie pomyślałem przed zakupem jest to, że bateria nie jest jakoś dobrze zabezpieczona i nie jestem w stanie jej zabezpieczyć przed kradzieżą. Jest przykręcona na śrubki, ale każdy z odpowiednim narzędziem może sobie podejść i ją zabrać. Niby jest wyjmowalna, ale ciekawe po ilu takich cyklach odkręcenia i rozpięcia 4 kabli nam się ten proces znudzi :). Same złączki od baterii zawierają bardzo cieńkie kabelki i bałbym się tego rozłączać co chwila.

#3. Konfrontacja parametrów z rzeczywistością:
Czyli to co najciekawsze i najbardziej pewnie każdego interesuje, czyli osiągi. Bateria w tym rowerze nie jest wielka, bo to 214,6 Wh przy silniku 235 W. Oznacza to mniej więcej, że rower jest w stanie kręcić kołem przez jakieś 50 minut bez użycia naszej siły przy pełnym naładowaniu. Czy to dużo czy mało? Jak zwykle - to zależy. Moim zdaniem jest to wystarczające do takiej codziennej jazdy po mieście, aby sobie trochę pochillować. Zaletą tak "małej" baterii jest to, że nie waży ona wiele i cały rower jest MEGA lekki jak na elektryka. Ponadto bateria ładuje się jedynie 4 godziny. Jeśli chodzi o zasięg, to z tym jest BARDZO różnie. Zauważyłem, że składają się na niego głównie te czynniki: ukształtowanie terenu, styl jazdy, waga użytkownika, temperatura, moc z jaką dodajemy gazu. Ważę z ubraniem zimowym 90kg, jeździłem w temperaturze +5C po mieście, gdzie co chwila trzeba się zatrzymać na światłach i rozpędzać maszynę na nowo, jest dużo górek, nierównej powierzchni, gdzie rower wykonuje dodatkową pracę. Wówczas zasięg to ok. 11km w trybie czysto elektrycznym (tj. używanie jedynie manetki, bez pedałowania). Z kolei gdy jechałem na długiej trasie, ale sporym wietrze, bez częstego zatrzymywania się, zasięg wyniósł 12km w trybie czysto elektrycznym. Zakładam więc, że w lato, przy słabym wietrze i spokojnej płaskiej trasie da się osiągnąć 13 km, zaś gdy ktoś waży np. 70kg, to w takich idealnych warunkach po płaskim osiągnie bez problemu 15km. Ja zakładam bezpiecznie, że dorosły facet jeżdżąc tym po mieście bez pedałowania (tylko manetka gazu) w lato osiągnie 12km i tego bym się trzymał. W zimę watość ta spada. Moim zdaniem ani to źle ani dobrze, po prostu tak działa fizyka i nie ma cudów. Nie zmienia to jednak faktu, że rower daje ogromną frajdę z jazdy :). Prędkość, jaką udało mi się osiągnąć na standardowych ustawieniach to 23km/h, zaś w trybie 16 biegu, jakieś 27km/h. Ciekawsze wyniki osiąga się w trybie wspomagania ustawionym na maksymalne ułatwienie jazdy. Wówczas pedałując praktycznie bez żadnego zmęczenia można osiągnąc zasięg 24-25km, a to już sporo. Ustawiając wspomaganie na jeszcze mniejsze udało się osiągnąć 27km. Wynika z tego, że rowerem najlepiej jeździć na maksymalnym wspomaganiu pedałując. Myślę, że osoba o masie 70kg w trybie maksymalnego wspomagania osiągnie dystans 30km.

#4. Podsumowanie:
Myślę, że mimo wymienionych powyżej zalet, wad oraz konfrontacji z rzeczywistością rower jest zdecydowanie wart swojej ceny. Gdybym miał ponownie podjąć decyzję to na pewno wybrałbym ten model po raz kolejny, zwłaszcza, że modele konkurencyjne potrafią kosztować niemalże 2x więcej. Ten sprzęt dla mnie jest dowodem na to, że pojazdy elektryczne to świetna idea, ale kolejnym etapem rozwoju powinny być lepsze, bardziej wydajne akumulatory. Zasięg w trybie całkowicie elektrycznym (bez pedałowania) na poziomie 12km i w trybie maksymalnego wspomagania (pedałowanie bez wysiłku) na poziomie 24km jest wystarczający, ale stawia pojazd dla wielu nadal pod sporym znakiem zapytania. Mając zasięg większy, wynikający z pojemniejszej baterii musimy się z kolei liczyć z dużo dłuższym ładowaniem, co nie jest niczym przyjemnym. Na ten moment uważam, że taki rower to świetna zabawa, ale nad zasięgiem producenci muszą jeszcze popracować :). Alternatywą jest dokupienie drugiej baterii za 816zł, wówczas można ją wozić w bagażniku i nasz zasięg wyniesie 24km w trybie w pełni elektrycznym i 48km w trybie maksymalnego wspomagania, ale tak jak pisałem, przełądanie tych kabelków nie jest jakoś super wygodne w mojej ocenie i bałbym się wdrożyć takie rozwiązanie na dłuższą metę z obawy o instalację elektryczną. POLECAM dla wszystkich, którzy się zastanawiają i których ta opinia nie zniechęciła.

Ocena:  
2017-07-17

5 z minusem

Małe, lekkie bardzo wygodne poruszanie się po mieście. Jedyny minusik to prędkość.

Ocena:  
2017-07-12

Korki do nie problem!

Super urządzenie! Dzięki airwheel X3 omijam zatłoczone miejsca na jednym kółku i nie muszę stać w korkach!

Napisz swoją opinię!

Napisz opinię

Rower elektryczny składany - Airwheel R5

Rower elektryczny składany - Airwheel R5

Raty 0% w Credit Agricole Bank Polska S.A.

Kupuj wygodnie, wybierz raty banku Credit Agricole Bank Polska S.A.

Wybierz produkt który Cię interesuje gdy wartość koszyka przekroczy 300 zł skorzystaj z rat banku Credit Agricole Bank Polska S.A.

Wypełnij wniosek online i poczekaj na decyzję kredytową

przelej 1 zł i załącz zdjęcie dowodu osobistego

potwierdź zawacie umowy kodem z SMS

umowę otrzymasz na swoją skrzynkę e-mail a sklep zacznei realizować Twoje zamówienie

Airwheel Poland S.C. oświadcza, iż na podstawie zawartych umów z Credit Agricole Bank Polska S.A. jest upoważniony do wykonywania czynności faktycznych związanych z zawarciem/zmianą umów kredytu na zakup towarów i usług

Raty 0% w Santader Consumer Bank S.A

Wybierając raty w sklepie internetowym Techlife.pl decyzję kredytowa otrzymasz nawet w 10 minut!

Złóż zamówienie

W procesie zamawiania wybierz opcję "Kup na raty z Santander Consumer Bank"

Wypełnij wniosek

Wypełnij wniosek kredytowy i poczekaj na decyzję banku o przyznaniu kredytu.

Odbierz zamówienie

Po potwierdzeniu wniosku przez bank towar zostanie wysłany