Prototyp autonomicznej ciężarówki elektrycznej od Volvo



Volvo zaprezentowało prototyp Swojej pierwszej całkowicie autonomicznej ciężarówki elektrycznej z myślą o zadaniach transportowych. Model charakteryzuje się wysoką precyzją krótkich dostaw w centrach logistycznych.

Specyfikacja autonomicznej ciężarówki

Do dnia dzisiejszego Volvo nie ujawniło konkretnej specyfikacji autonomicznej ciężarówki, lecz możemy się spodziewać podobnej specyfikacji, jaką miała ciężarówka Volvo Truck, czyli silnik 184 kW, akumulator 100-300 kWh litowo-jonowy oraz zasięg na poziomie 300 kilometrów na jednym naładowaniu baterii.

Prototyp pierwszej autonomicznej ciężarówki elektrycznej

Na pewno wiemy, że autonomiczna ciężarówka elektryczna będzie w stanie pociągnąć około 30 ton towarów oraz będzie możliwość podłączenia do standardowej naczepy. Ważnym atutem ciężarówki będzie brak jakiegokolwiek miejsca dla kabiny kierowcy, co możemy zobaczyć na zdjęciu wyżej. Ciągnik ma się składać tylko z niskiego nadwozia z komorą na silnik oraz ma posiadać masę czujników.

Prototyp pierwszej autonomicznej ciężarówki elektrycznej

Szybkie dostawy

Wizja Volvo zakłada transport ciężarowy za pomocą samosterujących się pojazdów elektrycznych połączonych z chmurą danych oraz głównym centrum kontrolnym, które mają zapewnić szybkie przewożenie danych towarów z miejsca na miejsce, przykładowym rozwiązaniem mają być stocznie, w których kontenery muszą zostać przewiezione z miejsca A do B w krótki czasie.

Prototyp pierwszej autonomicznej ciężarówki elektrycznej

Zostaw komentarz

* Imię/nick:
* E-mail: Nie publikowany)
   Strona WWW: (Adres strony z http://)
* Komentarz:
Wpisz kod